28 September 2016

JAMBATAN CANOPY WALK LEMBAH DANUM LAHAD DATU SABAH


Jambatan Canopy Walk Di Borneo rainforest lodge Danum Lahad Datu, Sabah. Titian gantung yang terbaik di dunia di mana anda boleh meneroka hutan simpan di Danum, Sabah.
300 meter panjang (985 kaki) dan setinggi 27 meter (90 kaki). titian gantung yang menakjubkan ini adalah salah satu yang terbaik di dunia di mana anda boleh meneroka hutan simpan di Danum, Sabah.
Kawasan tadahan hujan yang luas ini merupakan tempat tinggal bagi badak Sumatera, orang utan, kancil, serta harimau bintang. Terdapat sebanyak 270 spesies burung telah dicatat di kawasan ini.
Pusat Kajian Danum terletak di dalam kawasan hutan simpan seluas 440 km persegi ini.

Info dari Sabah Forestry Department.
Photo by: Jollence Lee

6 comments:

  1. bestnya nampak tapi cam gayat je nak naikk

    ReplyDelete
  2. cantik dan mesti best giler kalau dapat pergi. segar je hijau2

    ReplyDelete
  3. cam best giler.. kalau dapat duk meniti atas tu syokkk wwoooii

    ReplyDelete
  4. Wow! Yes sgt gayat.
    But berbaloi kot experience tu.
    Pemandangan indah!

    ReplyDelete
  5. Nampak seronokkk but mendebarrrkan ! sedangkan kat Melaka jambatan tak tinggi mana pun dah ketaq lutut oiii..lagi2 duduk tengah2~

    Teringin nak sampai sanaaa laaa....

    ReplyDelete