9 November 2015

SEBAB Kenapa Lelaki Suka WANITA RENDAH Sebagai Pasangan




Assalamualaikum


Comel jerk tajuk atas tuh kann...?hihii...siapa rasa diri dia rendah, kecil dan comel ..?? angkat tangan ... ( EH?) .... Ok, actually yaya taknak lah meng'iya'kan tajuk entry ni sebab apa yang yaya nak sampaikan di sini adalah, korang - kita - kau - aku sangatlah beruntung diciptakan cukup sempurna sifat . Bila orang cakap kau "eh pendek", " eh kecik" , kau patut bangga sebab dorang tengah puji kau dengan perkataan yang comel - comel..haaa....betul tak apa yaya bagitahu ni ??  Tapi janganlah panggil bantut ke kan....agak kekurang budi bahasa juga tuh...beza tau maksud pendek dengan bantut . Kena tahu tu...kalau nak lebih faham lagi, selak kamus Dewan nohh....heheee...


1. Comel dan Seksi

Yang kecil lah selalunya mereka dianggap Comel dan Seksi tau...ahhaaa....percaya tak ?? hahaa... sebab apa ? cuba korang tengok waktu dorang marah atau diusik, tengoklah apa reaksi dorang...ahaa....comel ape...


2. Kelihatan Awet Muda dari Umur Sebenar

Hahaaha....ok...ini yaya mengaku laa ehh...kat luar sana tu ramai sangat dah yang keliru betul dengan umur yaya yang sebenarnya 2+ .... (rahsia) hahaaa....agaknya dengan gelagat yaya yang suka sangat usik orang dan periang ni berjaya pikat hati korang teka yaya ni budak bawah umur ehh? kekadang tuh bila orang tanya yaya umur berapa ,kalau perlu yaya jawab , yaya jawab . Kalau rasa nak rahsiakan umur kita tu kekadang yaya jawablah umur yaya 19 tahun ke , paling tak pun, yaya jawab umur 30 tahun..waktu tu nanti orang dah mula tertanya - tanya....hahaaa...seronok jugak kenakan orang.. :D


3.  Mudah Dapatkan Pakaian

Ada sesetengah kedai di mana banyak yang boleh diperoleh dengan mudah kalau pakaian yang kecik - kecik ni. Yaya bagi contoh tempat baju yang selalu yaya pergi macam 'Fisrt Lady' laa ehh...yaya adalah pengguna setia butik 'First Lady' sebab dekat situ banyak sangat pakaian yang boleh muat dengan yaya. Cuma kalau ada yang labuh tu nanti yaya kena potong sikit sebab "aku ni pendek"...




.


4. Boleh Pakai High Heels

Paling seronok boleh pakai high heels..hahahaa...urm...to be honest, yaya tak reti pakai wedges sebab fobia pernah jatuh waktu pertama kali pakai dekat UiTM zaman belajar dulu! hahaha....

Ada sesetengah kawan - kawan kata lagi mudah pakai wedges sebab tumit kasut tu tebal. Peduli apa aku, yang penting aku tak jatuh lagi...dan yang paling penting, aku boleh nampak kelihatan tinggi....hahaha.... :D


5. Manusia yang Ringan

Ringan ? hahaa...dengan berat yaya 45 kg ni korang rasa ringan tak? ok laa tuh kann....bagi yaya memang dah seimbang dan kalau nak dibandingkan dengan berat yaya pada 3 tahun yang lepas sebab tak jadi kahwin.haahahaa...BMI yaya memang bermasalah ketika itu dengan berat hanya 34 kg !!

Bila sekarang ni dah sibuk dengan kerja sepenuh masa dan ada juga kerja - kerja sampingan yang yaya lakukan di waktu masa lapang yaya, penat dan lapar tu akan datang sendiri. Waktu tu lah yaya akan cari makanan dengan kuantiti yang orang tak sangka dengan saiz sekecil ini sebenarnya lah yang banyak makan..hahahaa...

Ada satu rahsia yang yaya nak kongsikan dekat sini. Yaya ada ambil supplement iaitu Woman Lobata produk keluaran Avail Beauty. Supplement ini memang bagus sebab ianya akan menaikkan keseimbangan badan serta membentuk badan seseorang wanita itu ke tahap yang paling maksimum mengikut hormon wanita tersebut. Ini bukan tipu aa....ini betul, sebab yaya dah ambil sendiri supplement ni. Harganya RM2++ sahaja dan tahan untuk 4 - 5 bulan.

Sebagai penutup kata, para gadis dan wanita di luar sana patut rasa bersyukur kerana dilahirkan dengan saiz yang comel. Kalau orang marah kau pun takkan sampai hati punyalahh...percayalah...hihiii...

Bye !

12 comments:

  1. ptt la Ahlam xkawen2 lg.. Ahlam tinggi..wawawa...hehehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha.. saya tinggi.. tapi, at least rendah dari dia... ^_^

    ReplyDelete
  3. bab selalu nampak muda mcm budak sekolah tu kak ain setuju... :)

    ReplyDelete
  4. Diana rendah...patutlah en.hubby pilih diana sebagai pasangan hidup...hihi

    ReplyDelete
  5. berat kita 40 tinggi 148.. haha ~ dan pasal umur tu setuju sgt.. kdg2 sampai dorg suruh snap gambar ic..

    ReplyDelete
  6. Lissa pun pendek. selalu kena buli. T_T

    ReplyDelete
  7. yaya lagi berat dari akak. uhh jeles. huuu

    ReplyDelete

  8. senang nak cari tempat tidur di mana-mana saja, celah lemari pun boleh

    ReplyDelete
  9. blm pernah berjaya pakai high heel ekekekek

    ReplyDelete
  10. Gadis rendah sangat comel ok! si Dia pun kecik ajer hehehehe

    ReplyDelete