2 October 2015

CaBaRaN iNsTaBLoG 7 HaRi EFGKBBA - APA ADA DALAM WALLET / BEG KECIK YAYA ???

Assalamualaikum...hari ini hari kedua Cabaran InstaBlog Hari EFGKBBA yaya join...harapnya sampai ke hari terakhir lah yaya hasut cabaran ni haaa...hihi...

Sebenarnya kalau nak kata dalam 'wallet' ada apa tu pun yaya tak reti nak bagitahu macam mana..hihii...sebab dalam beg kecil yaya memang ada khas tempat letak duit dan segala kad semua, haaa....




Soo, inilah dia harta karun yaya yang ada dalam beg kecil yaya...hihii...sedikit info di bawah :

1) Alat mekap

Dekat atas ni adalah sebahagian alat mekap yaya tau, belum lagi tengok dekat beg-beg mekap yaya yang lain..hihii....

2) Pendrive

Barang ni memang penting untuk yaya. Kekadang kalau rajin, yaya akan ke cybercafe untuk buat kerja blogging ni, dan pendrive ni amat membantu...hihi

3) Phone Charger

Oleh kerana yaya takda power bank, yaya selalu bawa charger ni bila yaya keluar, memang kadang tu rasa macam penuh jugak beg. Untuk pengetahuan korang jugak, selalunya kalau yaya keluar, yaya jarang buka data internet supaya tidak kehabisan bateri telefon. Kat situ dah boleh jimat..hihi...





Kat atas ni adalah kad-kad yang perlu yaya bawa tiap kali keluar terutama apabila berjalan-jalan, pulang ke kampung halaman, pergi kerja luar atau ke event.

1) RapidKL, Kad Touch and Go dan Kad MyTeksi penting 
    untuk perjalanan yaya pergi dan balik untuk destinasi ke 
    destinasi.

2) Gambar berukuran passport pula untuk kemudahan yaya 
    dan juga orang lain. Sebab...kekadang kalau kita ada 
    singgah ke mana-mana mesti akan ada terserempak 
    dengan event kan? Dekat situ adakalanya dorang akan 
    minta gambar passport dan gambar ni lah yang yaya akan 
    guna...hihii...


Ok....apakah cabaran untuk hari esok ??!! 

Kita tunggu dan lihat apa entry yang seterusnya bagi 'CaBaRaN iNsTaBLoG 7 HaRi EFGKBBA' !!

Caption :

Langkah di Persada


12 comments:

  1. hahaha..penuh.. segan kak yoorin nak boh gambar apa ada dalam handbag.. cukup laa apa ada dalam wallet je.. tu pon dah macam hape..

    ReplyDelete
  2. perghhh..dalam handbag terus...hebat kau yaya...hahhaha.. meh sini pulak Cabaran7Hari | ApA aDa DaLaM WaLLeT ZaTiE

    ReplyDelete
  3. alaa kenapa takde gambar bag nyer...

    ReplyDelete
  4. Alahai besir no beg kecik yaya..hehehehe..mana wallet nyer dik nonnn..

    ReplyDelete
  5. ish. yaya. bg wallet je la. hahahha

    ReplyDelete
  6. HAHaha.. nie beg besar me beg kecik yaya? HAHA

    ReplyDelete
  7. Yaya, nie beg besar ke beg kecik? Hehehe

    ReplyDelete
  8. Yaya..banyaknya barang..kalau saya punya style, yang mana tak pakai memang malas nak bawak dalam beg..sebab beratttt..sakit bahu..hehe

    ReplyDelete